Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "گشت 2" به کارگردانی "سعید سهیلی" منتشر شد. این فیلم این روزها با افزایش فروش کلی فاصله کمی با "خوب بد جلف" پیدا کرده و به احتمال زیاد به زودی پرفروش ترین فیلم سال 96 خواهد شد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "گشت 2" به کارگردانی "سعید سهیلی" منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم این روزها با افزایش فروش کلی فاصله کمی با "خوب بد جلف" پیدا کرده و به احتمال زیاد به زودی پرفروش ترین فیلم سال 96 خواهد شد.از دیگر نکات جدول فروش سینمای ایران می توان به 3 میلیاردی‌شدن فیلم ماجرای نیمروز اشاره کرد. این فیلم که همچنان روی پرده با استقبال روبرو است به تازگی تیزر جدید خود را رونمایی کرده است.
بر اساس این جدول فیلم‌های "گشت 2"، "خوب، بد، جلف" و "ماجرای نیمروز" طی هفته گذشته به ترتیب بالاترین آمار فروش را از آن خود کردند.
گشت 2

فروش هفتگی: 2,511,264,000 تومان
فروش کلی: 12,327,917,000 تومان

نویسنده: مهدی محمدنژادیان ، سعید سهیلی

کارگردان: سعید سهیلی

بازیگران: حمید فرخ نژاد ، پولاد کیمیایی ، ساعد سهیلی ، بهاره افشاری ، ترلان پروانه ، سارا سهیلی ، ساناز طاری ، امید روحانی ، اسدالله یکتا ، صفر کشکولی ، فاطمه شکری

خلاصه داستان فیلم: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته است. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند.


خوب بد جلف
فروش هفتگی: 1,475,824,000 تومان
فروش کلی: 13,401,456,000 تومان

نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم خانی

بازیگران: حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی ، مجید مظفری، رضا رویگری، نسیم ادبی، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، مهراب قاسم خانی ، امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما، حسین پاکدل، علی اوجی

خلاصه داستان فیلم : یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

ماجرای نیمروز

فروش هفتگی: 564,484,000 تومان
فروش کلی: 3,002,308,000 تومان

نویسنده: محمدحسین مهدویان ، ابراهیم امینی

کارگردان: محمدحسین مهدویان

بازیگران: جواد عزتی، احمد مهران فر، مهرداد صدیقیان، لیندا کیانی، هادی حجازی فر، حسین مهری، مهدی پاکدل، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، احمد قزوینی، محیا دهقانی، سپیده مظاهری، اکبر مددی مهر

خلاصه داستان فیلم : در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟



فروش هفتگی: 232,547,000 تومان
فروش کلی: 1,589,288,000 تومان

بازیگران: امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب اهری

خلاصه داستان فیلم: داستان سه مامور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می شوند که برنامه‌های شان را به هم می‌ریزد.


آباجان
فروش هفتگی: 225,284,000 تومان
فروش کلی: 1,098,344,000 تومان

نویسنده و کارگردان: هاتف علیمردانی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمود نظرعلیان، فریبا متخصص ، ماهان نصیری ندا ، محمدرضا غفاری ، ملیسا ذاکری

خلاصه داستان فیلم : داستان این فیلم در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود. سالهایی که همواره با بمباران و جنگ همراه بود.

یک روز بخصوص

فروش هفتگی: 184,507,000 تومان
فروش کلی: 855,601,000 تومان

نویسنده: همایون اسعدیان، مجید قیصری

کارگردان: همایون اسعدیان

بازیگران: مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقارضاکاشی، شیرین یزدان بخش، افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، ایلیا نصرالهی

خلاصه داستان فیلم: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش‌روی او قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم

مرتضی پایه‌شناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرم‌ها در سال‌های اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترین‌شان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.

کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرم‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوق‌های نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کرده‌اند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمی‌شوند.

کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلم‌ها و پلتفرم‌ها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزش‌های سینمای داستانی می‌آید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود می‌کند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمی‌شود که مایه ناامیدی مستندسازان است.

پایه‌شناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزه‌بخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.

پایه‌شناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه هم‌صنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال می‌کنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحران‌های جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلم‌های مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفه‌ای باشد.

مرتضی پایه‌شناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی می‌کنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.

کد خبر 6100356 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • افزایش فروش آیفون در چین
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • وقتی سطح کاندبداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳